Giftige beestjes.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kelly Sinke - WaarBenJij.nu Giftige beestjes.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kelly Sinke - WaarBenJij.nu

Giftige beestjes..

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

03 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Er zijn hier in South Dakota 3 dieren die giftig genoeg zijn om een dier of mens serieus pijn te doen. Ik zet ze op volgorde van meeste 'gevallen'.

* Ratelslang
* Zwarte Weduwe
* Brown Recluse

Er komen op dit moment heel veel honden binnen in de kliniek die gebeten zijn door een ratelslang.
Het is nu jachtseizoen, dus het aantal bijtgevallen is veel hoger dan normaal, omdat de honden nu veel meer in open velden zijn om te jagen.
Als een hond gebeten wordt door een ratelslang, zwelt de plek waar de bijtwond zit binnen 1 uur op.
We behandelen zo'n wond met antibiotica en steroiden. Er wordt bijna nooit een tegengif gegeven, omdat dit het meestal nog erger maakt. Er wordt alleen een tegengif gegeven als de hond niet reageerd op de steroiden of als de hond allergies is voor de steroiden of als de zwelling nog erger wordt.

Ik heb nog geen bijtwonden van de zwarte weduwe en de brown recluse gezien.
En eerlijk gezegt..hoop ik die ook niet tegen te komen.

Geen van deze dieren is dodelijk, tenzij het dier of mens er allergies voor is.

  • 05 Oktober 2008 - 19:27

    Mam:

    dit zullen toch nooit je vrienden worden he

  • 05 Oktober 2008 - 19:28

    Mam:

    dit is toch een schatje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Ik ga naar Pierre, dit ligt in South Dakota, Amerika. Ik ga hier stage lopen bij een dierenkliniek voor 8 weken en daarna ga ik nog lekker met Elmar 2 weken vakantie houden :D

Actief sinds 18 Mei 2008
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 14181

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 04 September 2009

Portugal

28 Augustus 2008 - 07 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: